رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
عصـام عـامر

فـن

هالة صدقي: الست لازم يكون لها كيان ومستقبل ومتسمحش لحد يذلها

هاله صدقي
هاله صدقي

قالت الفنانة هالة صدقي، إن "نقطة ضعفي أمى وأولادى، أكتر أشخاص يوجعونى هى أمى الله يرحمها وأولادي دلوقتى، وكل اما تتوجعي هتحسى اكتر انك مهمة في الحياة، ولكنها ترجح أن الشخص ميتوجعش اصلا، مكملة" هو انتى لما طفل في الشارع يشتمك هتردي عليه او تزعلي بعدها هترجعي تبصي عليه وتسبيه وتمشى".

وأضافت "هالة صدقى"، خلال استضافتها في برنامج "الستات مبيعرفوش يكدبوا" المذاع عبر فضائية "سى بى سى"، أن "احنا بنربى الولاد بطريقة خطأ وذلك بسبب اننا بنسمح للولد بأولويات اكتر من البنت، دايما نخلي البنت تحضر لأخوها العشا وجبيله يشرب، احنا اللى بنكون الشخصية الانانية دى من صغرها".

وأكملت "صدقى": "يوجد ظلم كبير على المرأة لما نزلت محاكم الأسرة، انا من خلال قضيتى مع زوجى بالفعل وجدت كوارث ومنها الزوج اللى بيقول اهانات في وجه زوجته أو الزوجة تهين زوجها ويوجد بينهم اولادهم، والدراما اللى بنقدمها على الشاشة ولا حاجة بالنسبة اللي شوفته في محكمة الاسرة".

وأوضحت، "لو في ايدي انى اغير قانون اول حاجه هعملها تعديل قانون النفقة، التى يقوم باهانة الزوجة التى تستمر عاما او عامين تنتظر النفقة، وحتى انها تقدم على الزواج مضطرة ليعيلها هى واولادها رجل ويصرف عليهم، فتقدم إلى تلك الزيجة عرفي و في السر حتى لا يأخذ طليقها اولادهم منها قصرا".

وأكدت، "لازم الست تستمر في دراستها وتشتغل علشان يكون لها كيان وتكون متصالحة مع نفسها ومتسمحش لحد يذلها، فيوجد العديد من السيدات تكون مضطرة أن تستمر في زواجها بسبب اولادها مقابل أنها تضرب وتتشتم، وعلشان كل دا ميحصلش لازم كل ست تشتغل وتعتمد علي نفسها"

الراقصة إليسار:”معرفش سبب حظر فيفي عبده ليا”


+17
°
C
H: +19°
L: +10°
القاهرة
الأحد, 21 شباط
أنظر إلى التنبؤ لسبعة أيام
الاثنين الثلاثاء الأربعاء الخميس الجمعة السبت
+20° +18° +21° +22° +20° +21°
+11° +11° +11° +12° +14° +12°
ريال سعودي درهم إماراتي دينار كويتي دولار أمريكي
4.18 4.27 51.3 15.68

تابعنا على فيسبوك

تابعنا على تويتر