جريدة الديار
الجمعة 26 أبريل 2024 05:41 صـ 17 شوال 1445 هـ
بوابة الديار الإليكترونية | جريدة الديار
رئيس مجلس الإدارة أحمد عامررئيس التحريرسيد الضبع

”لما بيوحشني”.. رامي صبري يطرح ثالث أغاني البومه الجديد

رامي صبري
رامي صبري

طرح النجم رامى صبرى، ثالث أغنيات ألبومه الجديد التي تحمل اسم "لما بيوحشنى" من ألحانه وكلمات احمد علي موسى وتوزيع طارق توكل، وتقول كلمات الاغنية :

لما بيوحشني بطلع صورته واكلم فيه

واسأله عن حاله وعن أحواله وعامل إيه

وبقوله وحشتني جدا .. وفرقت معايا وفعلا مش قادر ع الشوق ولا عارف حتى اخبيه

يا ع الدنيا لما تفكر تعاندنا ليه على غفله ..

عن اغلى الناس تبعدنا ليه وفي ثانية تاخد مننا حبايبنا يا ع الدنيا.

وتعدي ساعات وانا ماسك صورته وبحكي معاه

ماهو أكتر واحد أنا بعرف افضفض وياه

كان أكتر قلب فاهمني كان دايما بيطمني وعشان كدا أنا مش ممكن أنساه..

يا ع الدنيا لما تفكر تعاندنا ليه على غفله ..

عن أغلى الناس تبعدنا ليه وفي ثانية تاخد مننا حبايبنا يا ع الدنيا.

واحتفل مؤخرا رامى صبرى بتصدر أغنيته الجديدة "يمكن خير" تريند يوتيوب بعد 24 ساعة من طرحها، حيث نشر صورة من تصدر الأغنية من خلال حسابه على موقع توتير وعلق عليها بـ"فى أول 24 ساعة رقم 1 فى اليوتيوب".

ويحتوى ألبوم رامى صبرى الذى يحمل اسم "معايا هتبدع" 8 أغنيات متنوعة، بدأ طرحها من 20 ديسمبر الجارى ويستمر حتى يوم 6 يناير المقبل، على موقع الفيديوهات "يوتيوب" ومنصات الموسيقى المختلفة.

يضم ألبوم رامى صبرى "معايا هتبدَّع" 3 أغنيات من ألحانه هى "يمكن خير" من كلمات أحمد على موسى، وتوزيع ومكس وماستر طارق توكل، أما ثانى أغنية من ألحانه هي "لما بيوحشنى" من كلمات أحمد على موسى وتوزيع ومكس وماستر طارق توكل وسيتم طرحها يوم 27 ديسمبر، أما الأغنية الثالثة هي "احنا في حتة تانية" من كلمات محمد القياتى وتوزيع ومكس وماستر اطرق توكل وسيتم طرحها يوم 29 ديسمبر.

ويضم ألبوم رامى صبرى "معايا هتبدع" 5 أغنيات بتوقيع مجموعة كبيرة من الشعراء والملحنين والموزعين، وهى الأغنية الرئيسية للألبوم "معايا هتبدع" من كلمات وألحان عزيز الشافعى، وتوزيع ومكس وماستر طارق توكل وسيتم طرحها يوم 23 ديسمبر.

كما يضم الألبوم أغنية "حبينا" من كلمات تامر حسين وألحان مدين، وتوزيع مكس وماستر طارق توكل وسيتم طرحها يوم 31 ديسمبر، وأغنية "أنت الأصل" من كلمات تامر حسين وألحان عزيز الشافعى، وتوزيع ومكس وماستر تميم وسيتم طرحها يوم 2 يناير.

أما أغنية "بتفتكرنى" فهى من كلمات تامر حسين وألحان أحمد حسين وتوزيع ومكس وماستر طارق توكل، وسيتم طرحها 4 يناير المقبل، والأغنية الأخيرة فى الألبوم بعنوان "فاكر نفسك هدية"، من كلمات احمد على موسى، وألحان مدين، وتوزيع مكس وماستر جلال حمداوى، وسيتم طرحها 6 يناير المقبل.