جريدة الديار
الجمعة 26 أبريل 2024 02:07 صـ 16 شوال 1445 هـ
بوابة الديار الإليكترونية | جريدة الديار
رئيس مجلس الإدارة أحمد عامررئيس التحريرسيد الضبع

عصام الحضري يصدم عشاق مو صلاح

قال عصام الحضري حارس مرمى الأهلي ومنتتخب مصر الأسبق ومدرب حراس مرمى المنتخب الوطني، إن لاعبي المنتخب السنغالي يلعبون في أفضل أندية على مستوى قارة أوروبا مثل بايرن ميونخ وباريس سان جيرمان وتشيلسي ونابولي، موضحًا: "لعبنا في أجواء كلها ضغط عصبي وشحن جماهيري وليزر".

وأضاف الحضري، خلال حلقة اليوم من برنامج "العرافة"، على قناة المحور، من تقديم الإعلامية بسمة وهبة، متحدثا عن مباراة إياب الدور المؤهل إلى كأس العالم في السنغال: "كان معانا 23 لاعب، يعني 23 عقلية منعرفش بيفكروا ازاي، كل لاعب وله عقليته".

وتابع حارس مرمى الأهلي ومنتتخب مصر الأسبق ومدرب حراس مرمى المنتخب الوطني: "ضربات الجزاء حظ، ممكن أصد خمسة وممكن مصدش واحدة، وبالنسبة لمحمد صلاح، ففي نهائي أفريقيا، قالوا إن ازواي صلاح ميشوطش ويشوط الخامسة، ولما شاط أول واحدة قالوا غيرتوا ليه؟!".

وأردف: "مكناش عارفين نخرج بعد الماتش بساعتين وربع، الجمهور خلص احتفال مع اللاعبين ودخلوا الممر، وكنا زعلانين والدكتور أشرف صبحي اتكلم مع اللاعبين، واللي كان بيعيط وزعلان وكان متعصب، واتكلم معانا في إنه يعتزل، قال ميقدرش يقولنا دلوقتي، لأننا كنا في وقت هزيمة وممكن يطلع أي حاجة".