الديار

رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
عصـام عـامر

برلمان وأحزاب

رئيس حزب مصر 2000: واثق في الرئيس عبدالفتاح السيسي في حل أزمة سد النهضة

2021-01-16 23:46:07
احمد راشد

⁦"هنا القاهرة" أصبحت القوات السودانية في العمق الأثيوبي الآن، وإثيوبيا تصرخ وتتهم مصر من طرف خفي إن في هناك طرف ثالث يدعم السودان.

فنحن المخابرات المصرية تسيطر على الوضع داخل اثيوبيا ، ومنذ بداية مناورات نسور النيل مع السودان واحنا بنأكد إن مصر بدأت الحل العسكري مع إثيوبيا.

حتي نكون اكثر صراحة قادتنا في المخابرات رسالة شكر لدعم اقليم التيجراي ولهى آبي أحمد معاه و ...أبانا في المخابرات هو اللي ورا إنسحاب السودان من المفاوضات وبترتيب مسبق خلاصة الحديث فإن مصر والسودان مش هيحلوا ودي ... خلاص زمن الحل الودي راح مطلوب رأس السد حيا أو ميتا.


ففخامة الريس عبدالفتاح السيسي رجل مخابرات خلفه جهاز من أقدم المخابرات في العالم. وهذا ليس كلام فقط فالعالم باجمعهيفكر كيف لمصر حل ازمة السد..الكل فاكر إن إحنا هنضرب السد ضربة مباشرة ونطلع نجري لكننا اكبر من ذلك!علي حسب قوله ؟ احنا هناخد اقليم بني شنقول كله وهنشيل آبي أحمد من الحكم وهنجيب غيره وهنتولى إدارة السد مع السودان.وسيتم تقسيم أثيوبيا مثلما فعلها عبدالناصر زمان واصبحت دولة حبيسة ودعم انفصال اريتريا عنهم حتي يكون مصير آبي أحمد مثلما كان مصير سلاسي ملك إثيوبا القديم عندما تجرأ برضو علي مصر.

فالدول لا تدار بالعواطف وتأثير الرأي العام، الدول تدار برجال مثل السيسي. ⁦السيسي مخلص 80٪ من ملف سد النهضة عسكريا ودبلوماسيا ال20٪ هيخلصوا قبل شهر 7 وكل الاحتمالات موجودة ضرب سد ، الاستيلاء على السد نفسه ، مفاوضات عادلة الكلام دا بنقولة لسبب واحد لازم الشعب المصري يفهم إن معاه رئيس مش مفرط في الأرض قلبه على مصر لا يمكن هيضيعنا ⁦رئيس بخلفية مخابراتية عارف بيعمل إيه وكل خطوة بيحسبها عشان ما يورطناش مؤكدا بان مايحدث في ملف سد النهضة يدرس في الأكاديميات العسكرية ألف ألف ألف دولة وعين منتظرة لمصر غلطة واحدة لتطبيق عقوبات اقتصادية وعسكرية الكل متربص لكن الرئيس والمخابرات والجيش بيلعبوا بحرفنة وبيسدوا كل الثغرات وبيقطعوا الطريق على أي متربص وقريب أوي هنحتفل بانتهاء ازمة سد النهضة وهنضيف لسجلات انتصاراتنا سجل جديد... وهيكتب السيسي والمخابرات والجيش اسمهم بحروف من نور في التاريخ الحديث.⁦ وهنعلم الدول يعني ايه شغل مخابرات ويعني إيه استرداد حقوق... وهنرجع سطوتنا على أفريقيا باكملهاانفجار تنك اكسجين قبل تفريغه في مستشفي حميات نجع حمادى

S21-فاتورة التلفون الارضى-هيثم شاكر-اسامة جلال-سامح عبد العزيز-صفوت الشريف-بايرن ميونخ-يسرا-توتنهام-ارسنال-نانسى صلاح-مينا مسعود-عزل ترامب


إرسل لصديق