جريدة الديار
الخميس 18 أبريل 2024 08:35 مـ 9 شوال 1445 هـ
بوابة الديار الإليكترونية | جريدة الديار
رئيس مجلس الإدارة أحمد عامررئيس التحريرسيد الضبع

كيف ردّ أحمد حسن كوكا على تطاول ميدو عبر «تويتر»؟

ميدو
ميدو

الديار - أحمد مصطفى

شن أحمد حسن كوكا، لاعب نادي كونيا سبور التركي، هجومًا حادًا على أحمد حسام ميدو اللاعب والمدرب السابق.

وجاء الرد من كوكا على ميدو بعد تعليق الأخير على وصول كوكا إلى الهدف رقم 99 مع فريقه كونيا سبور التركي، مقتربًا من رقم الأسطورة محمد صلاح في الملاعب الأوروبية.

وكان أحد المتابعين على "تويتر" قد أشاد بوصول اللاعب أحمد حسن كوكا لهذا الرقم القياسي من الأهداف في الملاعب الأوروبية ليرد عليه ميدو قائلاً: "مهاجم متواضع لا يصلح للمستوى الدولي حتى ولو أحرز 1000 هدف".

بدوره، رد كوكا قائلًا: “مهاجم متواضع؟ أولا هو إنت أصلاً مين طلب رأيك؟ ثانيا إنت مبطل كورة وإنت عندك 29 سنة وكل الناس عارفة ليه، ثالثا لو رقم الأهداف اللى أنا جايبه شايفه قليل ماجبتوش إنت ليه؟ مع إن اللي بيلعب في نادي أكبر فرصه بتكون أكتر في التسجيل، رابعا حاولت تبقى مدرب ومبتكملش شهر في أي نادي".

وأضاف كوكا: "خامسًا بتحاول تبقي إعلامي وتتكلم عن ده وده عشان تبقي تريند بأي شكل، أي حاجه عايز تدخل فيها، ده حتى صلاح في أول مشواره كنت بتتكلم عليه وحش، الحقد عالي أوي عندك من زمان وإنت بتتكلم وحش عني".

وزاد لاعب كونيا سبور قائلًأ: "وأنا عارف إن أكبر غلط إني أرد عليك وإنت فاضي وعندك برنامج تتكلم فيه كل يوم بس أنا بردو مش هيهدني كلامك وهفضل في طريقي، مركز في مستقبلي ومش عايز حاجة من الناس بعد مبطل كورة وبعد لما أموت غير السيرة الحلوة".