جريدة الديار
الخميس 2 مايو 2024 03:26 مـ 23 شوال 1445 هـ
بوابة الديار الإليكترونية | جريدة الديار
رئيس مجلس الإدارة أحمد عامررئيس التحريرسيد الضبع

لماذا تزور شيرين منطقتها الشعبية فجرًا؟

شيرين
شيرين

تحدثت الفنانة شيرين، عن خلافاتها مع طليقها الفنان حسام حبيب، بعد انتشار خبر الانفصال خلال الأيام الأخيرة.

جاء هذا خلال لقاء مسجل مع الإعلامى عمرو أديب، في برنامج الحكاية، على قناة ام ب سي.

وقالت إن السيدة المصرية أصيلة، موضحة أن الحرص على الحياة الزوجية وحفظ الود دليل على الأصل الطيب والمعدن المصري.

بنعيش اليوم بيومه

وذكرت: اكتشفت ان الست المصرية دى اصيلة أوى، مش بتاع ضوافر ولا الرموش ولا الكلام ده، احنا ناس بنعيش اليوم بيومه وانا ست من القلعة وقبل الطلاق بأربعة أيام كنت بفرجهم على منطقتي، كأى منطقة في إيطاليا ، انا بنت حضارة إسلامية مش فرعونية، وهو كان منبهر جدا ودى مش أول مرة دى تانى مرة".

زيارة القلعة فجرًا

وتابعت: "دايما لما بنروح هناك بنروح 3 بالليل وعلشان كده مش بعرف اتأقلم في التجمع الخامس ولا أكتوبر الأماكن اللى أعمارها 40 و50 سنة ما تاكلش معايا انا ست قديمة قوى لازم المكان اللىى أعيش فيه يكون أصيل زى المكان اللى اتولت فيه".

مسئولية الزوج

وذكرت في سياق آخر، أن الرجل يجب أن يكون رجلا ويتولى مسئولياته، حتى لو كانت زجته تكسب الملايين شهريًا.

وتابعت: الصلح في حالتى معجزة من ربنا، اللى انا فيه كان ليه تمن وبيندفع والموضوع مستحيل،

شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

وأوضحت: "لازم الراجل يفضل راجل والست تفضل ست لو بتكسب 2 مليون جنيه في الشهر، لو جوزى بيشتغل سواق تاكسى وادانى 10 جنيه وقالى دى مقدرتى هبوس جزمته واقوله على راسى من غير ما يبص الست بتاعته بتكسلب كام".

وأكملت شيرين: "لكن لو الراجل حس ان الست بتاعته أعلى منه في اى شيء خصوصا الماديات هيحس انه ضعيف، لكن الراجل يفضل راجل ودكر بالقرش بتاعه لو عاجبك تعيشى على كده دى مقدرتك مش عاجبك روحى لحالك".

أزمة شيرين

وكانت النجمة شيرين عبد الوهاب عبرت عن سعادتها بإحياء حفلها الغنائى فى أبو ظبى بالإمارات، وتواجدها وسط الجمهور، بعد أزمة طلاقها من الفنان حسام حبيب، طالبة من الجمهور أن يتقبلها بشكلها الجديد بعد تخليها عن شعرها وحلاقته بالكامل.

وقالت شيرين، فى مقطع فيديو من الحفل، انتشر عبر منصات السوشيال ميديا: "مبسوطة إنى معاكم.. ويارب تقبلونى بالشكل ده، بس انتوا عارفين.. أنا كده فوقت"، وسط تفاعل كبير من جمهور الحفل، الذى هتف قائلا: "بنحبك يا شيرين".

وظهرت النجمة شيرين عبد الوهاب، حليقة الشعر، خلال إحيائها حفلا غنائيا فى مدينة أبو ظبى بالإمارات العربية المتحدة، فى أول ظهور لها بعد طلاقها من حسام حبيب.