جريدة الديار
السبت 27 أبريل 2024 01:38 صـ 17 شوال 1445 هـ
بوابة الديار الإليكترونية | جريدة الديار
رئيس مجلس الإدارة أحمد عامررئيس التحريرسيد الضبع

أغنية البخت لـ ويجز تتخطى 6 ملايين مشاهدة

ويجز
ويجز

حققت أغنية البخت للمطرب ويجز، 6 ملايين و370 ألف مشاهدة، بعد مرور4 أيام على طرحها بموقع الفيديوهات الشهير اليوتيوب، والمنصات الموسيقية الالكترونية.

أغنية البخت

وتدور أغنية "البخت "لـ ويجز حول حاله بعد ترك حبيبته له، وقصة كفاحه ووصوله للنجاح.

عيني منها بشكل جديد،وتقيله مش تقللانه اتبخر سحري،ومش باجي علي بالها ومفكرتـشي،انا بالي فيها بابا بالي مش ملكي،بلعب البخت سالتها ورفضتني،استغربتها امال فين هيبتي،حبيبي انا بضحك علي خيبتي،يا اخي كنت ع الثبات وهزتني واللي فات ده كان سحري،مش باجي علي بالها ان جت سيرتي،انا بالي معاها مش ملكي،قالت كلام قبل اما تشوفني،انا عارفني صعب ومش مفهوم،كلامي دبش او مش موزون،او بـ تحب حد والبال مشغول،ما شوفت هاش ولا حد يلومني ،ملاك برئ ولا انا مخدوع،هي توتر ولا انا مهزوز،طب اذاها حد والكل مرفوض،ولا ايه القصة حبيبي فيدني،واللي اذوك ياما حبيبي سيبني،اخلي الجاي ورود وشموع،يتغنالها وبصوت مسموع،ولا ايه القصة حبيبي فيدني ،واللي اذوك ياما حبيبي سيبني،انسيك ماضي كله دموع.

ويجز وهدى المفتي

وربط الجمهور بين حالة ويجز العاطفة وبين الفنانة هدى المفتي، وقالوا إنها المقصودة بالحبيبة التي يوجه لها كلامه، بعد مشاركتهما معا في مسلسل "بيمبو" وظهورها معه في الكواليس وحضورها لواحدة من حفلاته.

مسلسل بيمبو

و"بيمبو" من أعمال منصة شاهد VIP الأصلية، إنتاج شركة دائرة ميم الإبداعية وشركة فيلم فاكتوري، بطولة أحمد مالك، ويجز وهدى المفتي، وأيضا عدد كبير من ضيوف الشرف والوجوه الجديدة، تأليف محمد أديب ومعه عدد من الكتاب الشباب، وتشارك في الإخراج عمرو سلامة وعمر رشدي في إخراج حلقات من المسلسل.

رأي هبة عبد الغني في أغنية البخت

عبرت الفنانة هبة عبد الغني عن إعجابها بأغنية مطرب الراب الشهير "ويجز" الأخير، كتبت عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "بصراحة البخت جميلة، وأجمل ما فيها إن فيها من التمانينات، بس ويجز برضو، ورزقها الكبير انها من جوه قوي.. باسمعها دلوقتي للمرة الخمستاشر ألف مرة باين، مش فاكرة".

الجدير بالذكر أن الفنانة هبة عبد الغني تستكمل تصوير مشاهدها في مسلسل "جزيرة غمام"، تأليف الكاتب عبدالرحيم كمال، وإخراج حسين المنباوي، والمقرر عرضه في رمضان المقبل 2022.